KAP1 KAP1
250
BLOG

2A. Co może zdziałać prawda?

KAP1 KAP1 Historia Obserwuj temat Obserwuj notkę 8

Eine napisał "aby zachowywać się sensownie w dorosłości ,to trzeba uzyskać fundamenty w dzieciństwie.Dawanie dziecku fundamentów - nie jest indoktrynacją lecz braterską pomocą dla kogoś kto dopiero staje się", a ja przypomniałem sobie film pt. Honor Generała (część 1, część 2, część 3, część 4, część 5) - rzecz o Generale Sosabowskim. Na początku byłem wzruszony, pod koniec filmu łzy ciekły strumieniami. Okazuje się, że nie tylko mnie, bo czytając komentarze pod filmem:

  • Nieamowite, poza historią Brygady, to jak wysiłek ludzi dobrej woli może nawet po latach przynieść owoce. Mnie to skrzepiło. Dziękuję bardzo za wrzucenie! skrzydel
  • piękny film, scisnał mi gardło z wruszenia!! Rob33TT
  • Bardzo dobry materiał, dokument. Tak to już jest ze zawsze dostawialiśmy w d... i przykro ze nie tylko ze strony okupantow i agresorow ale co najgorsze ze strony sojusznikow. Nie trzeba chyba nikomu przypominac sprawy Enigmy, polskich matematykow. A pozniej sprzedali nas jak dz...ke w Jałcie i trafilismy w rece sowieckiego bandyty :-( czesiocygan
  • Niesamowite, nie sądziłem, że taki będzie finał tego dokumentu. Bardzo piękny gest ze strony Holendrów. Żal, że tak późno i tak wielu bohaterów nie doczekało tej uroczystości.  kubarotfl

Generał nie żyje. Generał "przegrał" sprawę. Został zdymisjonowany z armii, pracował jako magazynier na obczyźnie. A jednak wygrał, bo właśnie przez swoją postawę sprawił, że pracownicy fabryki mu salutowali. Bo właśnie ze względu na niewzruszoną i etyczną postawę tak było o nim głośno w mediach holenderskich, to dzięki niemu żołnierz brytyjski powiedział tak:

  • Na uroczystościach było ze mną sześciu weteranów. To był bardzo wzruszający moment. Pomyślałem wtedy - mój Boże, to nasz generał oskarżył Sosabowskiego, a to Holendrzy przepraszają generała Sosabowskiego za nasze zachowanie.

Jednen z moich Klientów jest Holendrem. Kilka lat temu pytał mnie co wiem o Generale Sosabowskim. Nie wiedziałem wtedy nic, a on opowiadał, że w tamtych głównych mediach o tym trąbiono, a temat był wałkowany na wiele sposobów. Nie mógł się nadziwić, że w Polsce o tym nie wiemy.

A jednak... prawda się sączy, prawda wycieka z rur, gdzie ją złożono. Woda drąży kamień. O generale Sosabowskim pisze się w Polsce coraz częśćiej. Rząd rosyjski broni się jak może przed uznaniem Katynia, przed uznaniem 17 września, lecz tym razem bój o sumienia toczy się na ich terenie.

===

Wiem, miałem napisać coś o informatyce, bo już niedługo, gdy potajemnie przygotowana ACTA wejdzie w życie, Internet nie będzie tak wolny jak teraz... formalnie, bo wiedza jak działa Internet może zdziałać cuda. Ustawa jest przygotowywana w tajemnicy, więc nie wiemy do końca co w niej siedzi. Dlatego napiszę o wszystkim co jest dostępne: certyfikatach bezpieczeństwa SSL i szyfrowaniu przesyłanych danych po sieci, firewallach zabezpieczających przed inwigilacją, anonimowej sieci Freenet, szyfrowaniu danych na dysku, szyfrowaniu emaili, ukrywaniu swojego adresu IP - możliwości te są dostępne dla każdego. I to są odpowiedzi na pytanie zadane przez wyhaczacza

KAP1
O mnie KAP1

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura